Skip to main content

Je publiek zit niet te wachten op een PowerPoint-marathon. Zeker niet in een webinar. Wat ze wél willen? Een verhaal dat raakt, inspireert en richting geeft. Jij bent de spreker. Wij regelen de techniek. Maar als je presentatie niet klopt, helpt geen enkele camera je nog.

Vijf tips van een CEO die wél weet hoe je mensen aanzet tot actie:

1. Kijk vooruit, niet achterom.
Stop met terugblikken. Ja, er is veel gebeurd. Nee, dat ga je nu niet oplossen. Besteed max 20% aan wat was—de rest is visie, ambitie en koers.

2. Geen opsomming. Wel een verhaal.
Mensen onthouden geen lijstjes, mensen onthouden momenten. Max vijf punten. En ja: je moet kiezen. Kill your darlings. Zorg dat het blijft hangen.

3. Hou het kort. Echt.
Meer dan 20 minuten? Dan haakt iedereen af. Simpel zat. Alles wat echt belangrijk is, past daarin. De rest is ruis.

4. Geen briefjes. Geen gestuntel.
Als je je verhaal moet voorlezen, ben je niet klaar om het te vertellen. Punt. Oefen. Ken je verhaal. Vertel het alsof je het meent—want dat moet ook.

5. Presenteren mag leuk zijn.
Als je weet wat je wilt zeggen en je hebt het geoefend, dan klikt het. Geen zenuwen, wel flow. En ja: dat voelt goed.


📢 We fixen jouw webinar van A tot Z, behalve je verhaal—dat moet van jou komen. Wil je sparren over de inhoud? Laat het weten. We denken graag mee.

Leave a Reply